Continguts:
Els qui fem de mestres amb els infants més petits ens trobem sovint en la responsabilitat d’haver de resoldre de quina manera gestionem una sèrie de tensions en el nostre quotidià davant dels infants, les famílies i amb els companys i companyes de l’equip.
La manera en que cada mestra, cada equip de mestres resolgui aquestes tensions serà el que ajudarà a definir cada estil de mestra, cada identitat d’equip que acabarà donant forma a cadascun dels projectes d’escola.
Aquesta formació esdevé una ocasió per reflexionar sobre les claus que permeten construir un clima d’escola idoni per a definir una escola respectuosa amb els drets de tots els infants, a créixer i aprendre en un context que els consideri com a persones amb capacitats, amb potencialitats i no únicament com a subjectes de necessitats.
Reflexionarem sobre el paper de l’adult, la identitat i característiques de l’etapa infantil en la seva globalitat, el treball respectuós amb els infants, els projectes, el repensar els espais i materials per convertir-los en veritables recursos educatius...