A la llar d’infants es fa especial incidència en l’àmbit de l’educació ambiental i científica. Es planifica una proposta educativa adaptada a cada grup d’edat, documentant-ho de manera específica, i treballant el coneixement de l’entorn més immediat, el coneixement dels diferents elements des de l’experimentació, observació i manipulació directa d’aquests i, el treball per al consum responsable, la conservació, el reciclatge, la reutilització…
A més, també es fa incidència en el treball logicomatemàtic amb tècniques i dinàmiques diverses que ajudin l’infant a adquirir les nocions d’espai, quantitat, geometria, la lògica, estructures, els nombres, el càlcul, la resolució de problemes, la mesura, la probabilitat, l’estadística, l’atzar, etc.
Els darrers dos aspectes si bé contenen evidents elements de similitud, també tenen aspectes específics de cada un d’ells.
El treball lingüístic i alfabètic es fa des d’aspectes totalment transversals a través de totes i cadascuna de les activitats proposades i desenvolupades dins la llar d’infants (siguin de caire més acadèmic o no, entenem que tots els moments esdevenen importants per l’aprenentatge i per tant el menjador, les acollides, els moments d’higiene, d’esbarjo, migdiades… són vitals per a fer un treball integral en favor del desenvolupament de l’infant).
El treball musical és una de les activitats més idònies per al treball lingüístic, però no únicament per això. La música a la llar d’infants es treballa com una eina pel creixement i el gaudi. Estimulem al desenvolupament global de l’infant, la percepció, la concentració, els reflexes, la memòria, l’expressivitat, la coordinació, l’exploració, la creativitat, etc.
El treball psicomotriu hi és permanentment present, ja que gairebé totes les activitats que es realitzen contemplen, a través de la llei proximodistal, els aspectes psicomotrius fins o grossos. En aquest sentit es farà especial èmfasi a aspectes com la mobilitat, coordinació, la lateralitat, l’equilibri, el posar-se dret, el caminar, la locomoció a grapes, control del cap… I també aspectes més específics del moviment de les mans, la pinça, l’obrir i tancar, etc.