Dissabte, 31 d’agost de 2019, La Bisbal d’Empordà, Baix Empordà

L’educació per projectes és un model pedagògic que ha arribat per quedar-se, com a eina de respecte a l’infant i al seu procés d’aprenentatge i desenvolupament.

La segona jornada de formació de l’Associació socioeducativa El Gebre esdevé un èxit de participació reunint al voltant de 200 persones per formar-se en el treball per projectes a l’etapa 0-3 i 3-6.

Al voltant de 200 persones s’han reunit al Teatre Mundial de La Bisbal d’Empordà en la segona jornada de formació de l’Associació socioeducativa El Gebre per formar-se amb el pedagog italià Gino Ferri.

La temàtica d’enguany és el treball per projectes a l’educació infantil, amb especial interès a l’etapa de 0 a 3 anys, però també dels 3 als 6 anys.

L’educació infantil és l’etapa educativa on l’infant fa un desenvolupament més global i més íntegre, i és per això que El Gebre sempre ha ofert un seguit de formacions per a professionals i familiars d’aquestes etapes que, des de l’any passat s’ha fet el darrer dissabte abans de començar el nou curs escolar, en plenes vacances i que l’èxit d’assistència indica que és un encert.

Àdam Bertran, d’El Gebre, indica que “sacrificar el darrer dia de vacances per formar-se indica el grau de compromís que hi ha al col·lectiu de mestres” i que per això “és important oferir una oferta de cursos i xerrades de qualitat que responguin  a les necessitats reals dels i les mestres d’aquesta etapa i que no hagin d’anar a cursos d’altres etapes per manca d’oferta de la seva pròpia etapa”.

“L’educació és la necessitat humana de comprendre el nostre entorn, per interactuar-hi, per transformar-lo i fer-lo evolucionar” destaca Gino Ferri que afegeix que els “infants ja ho fan des del naixement intentant donar sentit al seu entorn per donar sentit a la seva pròpia experiència vital”. Intentar donar significat a la seva experiència oferint contextos d’aprenentatge significatiu “és un procés autònom dels infants i a l’escola cal no frustrar amb una actitud proactiva per donar continuïtat al procés d’aprenentatge del propi infant, oferint experiències d’aprenentatge enriquidores” a les nenes i nens de la nostra escola, afegeix Ferri.

Aquesta jornada ha estat organitzada per l’Associació socioeducativa El Gebre i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de La Bisbal d’Empordà, l’ICE Josep Pallach de la Universitat de Girona i els Serveis Educatius del Baix Empordà.

L’Associació socioeducativa El Gebre és una entitat sense ànim de lucre que gestiona tres escoles bressol al Baix Empordà (Palamós, Corçà i Monells) i formacions i assessoraments a centres educatius de les Comarques Gironines.

Gino Ferri és llicenciat en Ciències de l’Educació a la Universitat de Mòdena e Reggio (Itàlia) porta més de trenta anys treballant en l’àmbit educatiu. Ha treballat a escoles infantils publiques de Reggio Emilia entre 1986 i 1994 i entre 2004 i 2015, així com també al Centre de Documentació i Investigació Educativa (1994-1998) com a formador i realitzant publicacions sobre educació. Entre 1998 i 2001 ha dut a terme pràctiques d’investigació qualitativa sobre el tema de la robòtica educativa. Col·laborador de Reggio Children durant els anys 1994-2000, ha supervisat diversos projectes i publicacions i també la creació de productes multimèdia i de projectes de comunicacions institucionals per a diverses entitats. Des de fa més de 20 anys s’encarrega de la formació de mestres a Itàlia i Europa.A l’actualitat viu entre Elx (País Valencià) i Catalunya, on exerceix de formador i d’assessor educatiu per compta pròpia i també en col·laboració amb diverses entitats (Rosa Sensat i el CIFE de la Universitat de Vic, CEFIRE específic d’infantil de València, UMH d’Elx, etc).

Més informació a www.gebre.cat o www.gebre.cat/ginoferri  o al 638.59.81.63 (Àdam Bertran) o a les xarxes socials de @somgebre a Instagram, Twitter i Facebook.